Powered by Blogger.
RSS

REFLEKSI SKP6014 (Minggu 6 / 30 Mac 2013)


Pada minggu ini, dua kumpulan telah membuat pembentangan kumpulan mereka iaitu Kumpulan 3 dan 4 dengan tajuk masing-masing iaitu Chemsketch dan Microsoft Publisher.
Ilmu baru yang saya peroleh pada pembelajaran hari ini adalah :

Ø Microsoft Publisher
v Kita boleh membuat kad bisnes, iklan, kad hari lahir dan pelbagai lagi dengan mengikut kreativiti sendiri. Ini dapat membantu kita mengembangkan idea kreatif dalam diri di samping menjimatkan wang.  Ini contoh iklan yang saya buat dengan menggunakan Microsoft Publisher.



Ø Chemsketch

v Pertama kali saya didedahkan tentang Chemsketch. Sangat mengagumkan dan sangat praktikal untuk guru-guru Kimia dan Sains dalam menyediakan soalan atau modul. Cara bina struktur molekul sesuatu sebatian, alatan radas, dan banyak lagi. Ini contoh-contoh yang dapat dihasilkan daripada chemsketch ini.


Molekul struktur yang dapat ditulis dengan mudah



Pentitratan- alatan radas yang boleh kita lukis dan boleh digunakan untuk buat soalan exam atau modul.

Molekul struktur yang dapat dilihat secara 3-D

Kekuatan :  Kedua-dua perisian yang saya pelajari pada minggu ini sangat membantu saya dalam menyediakan bahan pengajaran saya. Terima kasih kepada sahabat-sahabat yang berkongsi ilmu dengan kami.

KUMPULAN 3

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Post a Comment